15% atlaide ar kodu PAVASARIS15 | Ietaupiet jau tagad →
Mid Season Sale | Ietaupiet līdz pat 50% →
5 € DāvanaReģistrācijaPieteiktiesGrozsMenu

Sūdzību izskatīšanas procedūras politika BONAMI.CZ, a.s.

Reģistrētais birojs:
Újezd 450/40, Prāga 1 - Malá Strana, Pasta indekss 118 00, Čehijas Republika
Uzņēmuma reģistrācijas numurs: 242 30 111
E-pasts: palidziba@bonami.lv
Biroja adrese: Thámova 289/13, 186 00, Prāga 8 – Karlín, Čehija
Adrese sūdzībām: Bonami – sūdzību departaments, Prologis Park Prague Airport, Průmyslová 482 (GATE1), 252 61, Jeneč
Mājaslapa: https://www.bonami.lv/
Rēķinu informācija:
PVN maksātāja numurs: CZ24230111
Konta numurs: 257014774/0300 (ČSOB)
IBAN: CZ65 0300 0000 0002 5701 4774

Reģistrēts komercreģistrā, kuru uztur pašvaldības tiesa Prāgā, B nodaļa, ieraksts 18575 (turpmāk - “Pārdevējs”) nosaka tiesības un pienākumus saistītus ar Pārdevēja atbildību par defektiem starp Pārdevēju un citām personām (turpmāk - “Pircējs”) pirkuma līguma izpildes laikā, ārpus piemērojamo uzņēmējdarbības noteikumu un nosacījumu darbības jomas tiešsaistes veikalam Bonami.lv vietnē https://www.bonami.lv/i/noteikumi-un-nosacijumi (turpmāk - “Darījumu noteikumi un nosacījumi”). (turpmāk - “Sūdzību izskatīšanas procedūras politika”)

Dokumenta vēsture

Versija: 1.0
Spēkā stāšanās datums: 2020. gada 3. jūnijs
Autori: Jan Klička, Marek Bartoš
Piezīme: Bonami.CZ

Versija: 1.1
Autors: Matěj Vácha
Piezīme: AK PKK

Versija: 1.2
Spēkā stāšanās datums: 2021. gada 4. februāris

Versija 1.3.
Spēkā stāšanās datums: 2021. gada 9. jūlijs

Versija 1.4.
Stājas spēkā: 2023. gada 1. novembris

1. Šī Sūdzību izskatīšanas procedūras politika regulē pušu attiecības saistībā ar pirkuma līgumu vai pamatojoties uz to; Pārdevējs no vienas puses un Pircējs no otras puses – saskaņā ar spēkā esošajiem noteikumiem, Pircējs var rīkoties kā patērētājs vai uzņēmējs.
1. 1.Ja Pircējs ir persona, kas atšķiras no patērētāja, attiecības, kuras neregulē šī Sūdzību izskatīšanas procedūras politika un Darījumu noteikumi un nosacījumi, kas pieejami BONAMI.LV vietnē: https://www.bonami.lv/i/noteikumi-un-nosacijumi, reglamentē Čehijas Republikas likums Nr. 89/2012 Coll., civilkodekss ar grozījumiem (“Civilkodekss”) un Latvijas Republikas Civillikums.
1. 2. Tiesiskās attiecības, kas rodas starp Pārdevēju un Pircēju – patērētāju, kuras nav tieši reglamentētas ar šo Sūdzību izskatīšanas procedūras politiku vai Darījumu noteikumiem un nosacījumiem, regulē Latvijas Republikas Patērētāju tiesību un aizsardzības likuma noteikumi un piemērojamie Latvijas Republikas likumi.

2. Tiesības un pienākumus, kas nav reglamentēti šajā Sūdzību izskatīšanas procedūras politikā, reglamentē Darījumu noteikumi un nosacījumi un piemērojamie tiesību akti, jo īpaši:
  • Civilkodekss – Čehijas Republikas likums Nr. 89/2012 Coll, civilkodekss ar grozījumiem
  • Latvijas Republikas Civillikuma aktuālā redakcija – kur piemērojams
  • Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likums – kur piemērojams
  • Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumi Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumiem” – kur piemērojams
  • GDPR – EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula).

  • 3. Sūdzību izskatīšnas procedūras politika ir uzņēmējdarbības noteikumu neatņemama sastāvdaļa. Izpildot pirkuma līgumu, Pircējs izsaka piekrišanu Darījumu noteikumiem un šai Sūdzību izskatīšanas procedūras politikai un apstiprina, ka ir pienācīgi iepazinies ar iepriekš minētajiem dokumentiem.

    4. Darījumu noteikumi un papildu informācija pieejama arī Pārdevēja vietnē www.bonami.lv.

    5. Bonami.lv tiešsaistes veikala klients ir vai nu patērētājs saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 1. panta 3. punktu (turpmāk - “Pircējs-patērētājs” ), vai arī Pircējs-uzņēmējs, kurš līguma darbības un izpildes laikā darbojas savas komerciālās vai citas saimnieciskās darbības ietvaros vai kā pašnodarbināta persona, kas veic profesiomālo darbību (turpmāk - “Pircējs – uzņēmējs”). Pircējs-patērētājs un Pircējs-uzņēmējs turpmāk kopā dēvēti “Pircēji”.

    6. Pārdevējs pirkuma līguma darbības un izpildes laikā darbojas savas uzņēmējdarbības ietvaros. Pārdevējs ir uzņēmējs, kurš tieši vai ar citu uzņēmēju starpniecību piegādā preces Pircējam.

    Sūdzībā obligāti iekļaujamā informācija
  • Pirkuma pasūtījuma numurs
  • Preču pasūtīšanas / iegādes datums
  • Nodokļu dokuments par iegādātajām precēm
  • Preču piegādes datums
  • Vārds un uzvārds
  • Tālrunis, e-pasts
  • Preču nosaukums
  • Defekta apraksts

  • Lūdzu, norādiet, ka preces tika pirktas kā rūpnīcas noraidītas (brāķētas) (II kvalitāte) vai kā III kvalitātes preces, un iemeslus, kāpēc preces tika pārdotas kā rūpnīcas noraidītas preces (II kvalitāte) un III kvalitātes preces, t.i., kāda defekta dēļ (piemēram, estētiski bojāta virsma).

    Iesniedzot sūdzību, būtu ārkārtīgi noderīgi, ja trūkstošo vai bojātā daļa tiktu norādīta tieši instalēšanas rokasgrāmatā un ja ar sūdzība tiktu nosūtīta mums rokasgrāmata. Tas paātrinās sūdzības izskatīšanas procedūru.

    Iesniedzot sūdzību, mums būtu ļoti noderīgi, ja sūdzībā tiktu pievienota:
  • fotogrāfija, kurā uzskatāmi parādīts nopirkto preču defekts vai bojājums,
  • izgatavošanas etiķete no preces iepakojuma vai tās kopija / fotogrāfija (ja pieejama),
  • Transporta pakas foto dokumentācija, kurā redzama transporta etiķete, ieskaitot tās saturu (saistībā ar bojāto preci).

  • Sūdzības izskatīšanai var izmantot sūdzības veidlapu Sūdzība/Atteikums/Atgriešana (lejupielādējama detalizētā pirkuma pasūtījumā jūsu profilā vai Pārdevēja vietnē vai šīs Sūdzību izskatīšanas procedūras politikas beigās). Šīs Sūdzības /Atteikuma/Atgriešanas veidlapas izmantošana mums būtu noderīga, lai paātrinātu un sekmētu sūdzības atrisināšanu. Tāpēc mēs iesakām šo formu, tomēr tās izmantošana nav pienākums.
    Sūdzībai pakļauto preču iesaiņošana
  • Bojātais produkts / prece pirms tā nosūtīšanas ir pareizi jāiepako. Var izmantot oriģinālo iepakojuma materiālu. Ja oriģinālo iepakojumu nevar izmantot, iepakojums ir jānomaina, lai preces būtu pietiekami aizsargātas pret turpmākiem bojājumiem, kas varētu rasties, transportējot tās atpakaļ pie Pārdevēja.
  • Ja neesat pārliecināts par produkta iesaiņošanu tā transportēšanai, lūdzu, apmeklējiet mūsu tīmekļa vietni šeit vai sazinieties ar mums pa e-pastu: palidziba@bonami.lv
  • I. Kvalitāte saņemšanas brīdī

    1. Pušu tiesības un pienākumus attiecībā uz tiesībām, kas saistītas ar nepilnīgu izpildi, reglamentē piemērojamie vispārīgi saistošie noteikumi, tādi kā Čehijas Civilkodeksa 1914. līdz 1925. pants, 2099. līdz 2117. pants un 2161. līdz 2174. pants, Patērētāju tiesības. Latvijas Republikas Patērētāja tiesību aizsardzības likums un attiecīgā gadījumā Latvijas Republikas Civillikuma 2027. līdz 2032. pants, 2039. līdz 2046. pants.

    2. Sūdzību izskatīšanas procedūras politika atbilst Pārdevēja tiešsaistes veikala Darījumu noteikumiem un nosacījumiem, kas pieejami Pārdevēja tīmekļa vietnē.

    3. Pārdevējs ir atbildīgs attiecībā uz Pircēju par to, lai preces saņemšanas brīdī tajā nav defektu. Ja defekts parādās gada laikā pēc tās saņemšanas, tiek uzskatīts, ka prece ir bijusi bojāta uzreiz pie tās saņemšanas.
    3.1. Brīdī, kad Pircējs ir pieņēmis preces, Pārdevējs ir atbildīgs pret Pircēju tam nodrošināt, ka:
    3.1.1. preces parāda īpašības, par kurām puses ir vienojušās, un, ja nav vienošanās, tās parāda īpašības, kuras aprakstījis Pārdevējs vai ražotājs, vai kuras Pircējs paredzējis, ņemot vērā preces raksturu un pamatojoties uz to reklāmas saturu;
    3.1.2.preces ir piemērotas mērķim, ko Pārdevējs norādījis to lietošanai, vai mērķim, kuram parasti tiek izmantotas šāda veida preces;
    3.1.3.preces kvalitāte vai marka atbilst saskaņotajam paraugam vai veidnei, ja kvalitāte vai marka bija noteikta saskaņā ar saskaņoto paraugu vai veidni;
    3.1.4.preces ir atbilstošā kvalitātē, līmenī vai svarā; un
    3.1.5.preces atbilst likumā noteiktajām prasībām.

    3.2. Noteikumi, kas norādīti iepriekšējā Sūdzību izskatīšanas procedūras politikas punktā 3.1., neattiecas uz precēm, kuras ir pārdotas par pazeminātām cenām defekta dēļ, kura rezultātā panākta vienošanās par pazeminātu cenu; preču nolietojuma deļ, ko izraisīja tās parastā lietošana, attiecībā uz lietotajām precēm, defektu dēļ, kas atbilst lietošanas vai nolietojuma līmenim, kas precei bija brīdī, kad Pircējs to pieņēma, vai ja tas izriet no preces īpašībām.
    3.3. Pārdevējs nav atbildīgs pret Pircēju par jebkādiem defektiem, kas atbilst nolietojuma līmenim, kāds bija lietotajai precei pie tās pieņemšanas
    3.4. Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājas gada laikā pēc preces piegādes, uzskatāms, ka tā bija preces, tai skaitā preces ar digitāliem elementiem, piegādes brīdī, izņemot gadījumu, kad šāds pieņēmums ir pretrunā ar preces raksturu vai neatbilstības veidu. Ja precei ar digitālajiem elementiem ir paredzēta digitālā satura vai digitālā pakalpojuma pastāvīga piegāde noteiktā laikposmā, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums pierādīt, ka digitālais saturs vai digitālais pakalpojums ir bijis atbilstošs visā šajā laikposmā.

    4. Pircējam ir pienākums bez nepamatotas kavēšanās, bet vismaz divu mēnešu laikā no dienas, kad Pircējs atklājis vai varēja to atklāt, ja būtu veikta savlaicīga pārbaude un piemērojot pietiekamu rūpību, preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem, paziņot par trūkumu Pārdevējam. Pircējs informē Pārdevēju par izvēlētajām tiesībām, paziņojot par defektu vai, bez liekas kavēšanās, pēc paziņojuma par defektu. Pircējs nedrīkst mainīt savu izvēli bez Pārdevēja piekrišanas; tas neattiecas uz gadījumiem, kad Pircējs pieprasīja novērst defektu, ko ir neiespējami novērst.

    5. Pircējam ir tiesības pieprasīt jaunas preces piegādi bez defektiem, ja vien tas nav saprātīgi, ņemot vērā defekta raksturu, bet, ja defekts attiecas tikai uz preces daļu, Pircējs var pieprasīt tikai daļas nomaiņu. Ja vien nomaiņa nav iespējama, Pircējam ir tiesības atteikties no Līguma.

    6. Tomēr, ja, ņemot vērā defekta raksturu, to ir iespējams novērst bez liekas kavēšanās, tad pieprasīt preces apmaiņu būtu nesamērīgi, un Pircējam ir tiesības tikai uz bezmaksas defekta novēšanu.

    7. Pircējam ir tiesības pieprasīt jaunas preces piegādi vai detaļas nomaiņu arī defekta gadījumā, kuru var novērst, ja tas nespēj preci pareizi lietot atkārtota defekta rašanās dēļ pēc remonta vai lielāka defektu skaita dēļ. Šajā gadījumā Pircējam arī ir tiesības atteikties no Līguma.

    8. Ja defekts radies tikai kādā preces daļā, Pircējam ir tiesības pieprasīt tikai attiecīgās daļas nomaiņu. Ja nomaiņa nav iespējama, Pircējam ir tiesības atteikties no Līguma, vai arī ir tiesīgs saņemt saprātīgu atlaidi no cenas, ja vien defekts padara neiespējamu preces turpmāku izmantošanu. Tomēr, ja, ņemot vērā defekta raksturu, to ir iespējams novērst bez liekas kavēšanās, tad pieprasīt preces apmaiņu būtu nesamērīgi, un Pircējam ir tiesības tikai uz bezmaksas defekta novēšanu.

    9. Ja vien Pircējs neatsakās no Līguma vai ja tas neizmanto tiesības uz detaļas nomaiņu vai preces labošanu, viņš var pieprasīt saprātīgu atlaidi. Tiesības uz saprātīgu atlaidi Pircējam ir arī gadījumā, ja no Pārdevēja puses atsevišķa preces daļas nomaiņa nav iespējama, kā arī ja Pārdevējs nenovērš trūkumu saprātīgā laika posmā vai ja patērētājam tas rada būtiskas grūtības.

    10. Pārdodot lietotas preces un preces, kas defekta dēļ pārdotas par pazeminātām cenām, Pircējam ir tiesības uz saprātīgu atlaidi, nevis preces nomaiņu. Atlaide vai cenas samazinājums tiek piemērots saskaņā ar spēkā esošajiem Latvijas Republikas patērētāju tiesību aizsardzības likuma noteikumiem.

    11. Pārdevējam nav pienākuma ievērot Pircēja tiesības, ja Pārdevējs pierāda, ka Pircējs pirms pieņemšanas zināja par preces bojājumu vai pats to izraisīja.

    II. Kvalitātes garantija

    1. Pārdevējs nodrošina kvalitātes garantiju attiecībā uz visiem produktiem, uz kuras pamata Pārdevējs apliecina, ka prece ir piemērota parastajam mērķim vai, ka tā noteiktu laika periodu saglabās ierastās īpašības.

    2. Garantijas periods Pircējam – patērētājam ir 24 mēneši, ja vien garantijas sertifikātā nav paredzēts ilgāks garantijas periods, vai ja atsevišķām precēm (piemēram, uz iepakojuma) nav noteikts citādi. Pircējiem, kuri Līguma izpildes laikā darbojas savas komerciālās vai citas uzņēmējdarbības ietvaros, garantijas periods ir 24 mēneši.

    3. Kvalitātes garantija neattiecas uz precēm, kuras tiek pārdotas par pazeminātām cenām defekta dēļ, kura rezultātā panākta vienošanās par pazeminātu cenu.

    4. Garantijas periods sākas no brīža, kad Pircējs vai tā norīkotā trešā persona ir saņēmusi produktu.

    III. Prasības bojātas lietas gadījumā

    1. Būtiska Līguma pārkāpuma gadījumā Pircējam ir tiesības (neskatoties uz iespējamo defekta novēršanas iespēju):
    1.1. pieprasīt jaunas lietas piegādi bez defektiem vai trūkstošās lietas piegādi;
    1.2. pieprasīt defekta novēršanu to salabojot bez maksas;
    1.3. saņemt saprātīgu atlaidi no pirkuma cenas vai atkāpties no Līguma.

    2. Līguma pārkāpums ir būtisks, ja Pārdevējs apzinājās vai viņam bija jāapzinās, ka Pircējs nepiekristu līgumam, iepriekš apzinoties par šādu pārkāpuma esamību; pretējā gadījumā pārkāpums tiek uzskatīts par nebūtisku.

    3. Ja notiek nebūtisks Līguma pārkāpums, Pircējam ir tiesības (neskatoties uz trūkuma novēršanas iespējām) novērst trūkumu un/vai saņemt saprātīgu atlaidi no pirkuma cenas. Ja vien Pārdevējs savlaicīgi nenovērš preces defektu vai ja Pārdevējs atsakās novērst defektu, Pircējam ir tiesības pieprasīt atlaidi no pirkuma cenas un/vai atteikties no Līguma.

    4. Pircējs informē Pārdevēju, kuras tiesības viņš ir izvēlējies, paziņojot par defektu vai, bez nepamatotas kavēšanās, pēc paziņojuma par defektu. Izvēlētās tiesības, bez Pārdevēja piekrišanas, var mainīt tikai tad, ja Pircējs pieprasīja novērst defektu, ko nebija iespējams novērst.

    5. Ja vien Pircējs laicīgi neizvēlas savas tiesības saskaņā ar būtisku Līguma pārkāpumu, viņam ir tiesības, kas ir identiskas tiesībām uz Līguma nemateriālu pārkāpumu.

    6.Pārdevējs nav atbildīgs par šādiem defektiem:
    6.1. priekšmeta nolietojums, ko ir izraisījusi tā parastā lietošana;
    6.2. ar atlaidi pārdotu jaunu priekšmetu defekti, kuru rezultātā panākta vienošanās par pazeminātu cenu;
    6.3. priekšmeta defekti, kas radušies “neatkarīgas” uzstādīšanas laikā vai rezultātā, t.i., uzstādīšana, kas nav pirkuma līguma sastāvdaļa un defekts nav radies, pamatojoties uz nepareizām instrukcijām, kas norādītas uzstādīšanas rokasgrāmatā;
    6.4. defekti un bojājumi, kurus Pircējs pats radījis, ieskaitot visus defektus, kas radušies nepareizas lietošanas dēļ, kas ir pretrunā ar lietošanas instrukcijām vai par kuriem Pircējs bija zinājis pirms preces pieņemšanas; vai
    6.5. kas izriet no preces rakstura.

    IV. Sūdzības iesniegšana

    1. Visas tiesības, kas izriet no atbildības par preču trūkumiem, tiek pieprasītas no Pārdevēja. Ja tomēr Pārdevējam iesniegtais sertifikāts saskaņā ar tiesībām, kas saistīta ar atbildību par defektiem (Pircējam - uzņēmējam kā organizācijas, kas atšķiras no patērētāja saskaņā ar Civilkodeksa 2166. pantu), un (Pircēja – patērētājam saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 28. pantu) remontam nosauc citu personu, kas atrodas Pārdevēja telpās vai Pircējam tuvākā vietā, Pircējs izmanto tiesības veikt remontu ar personu, kas noteikta remonta veikšanai. Izņemot gadījumus, kad remontu saskaņā ar šī punkta iepriekšējo teikumu noteikta cita persona, Pārdevējam ir pienākums pieņemt sūdzību jebkurā iestādē, kurā var pieņemt sūdzību, saistībā ar pārdoto produktu klāstu, sniegtajiem pakalpojumiem vai arī juridiskajā adresē vai uzņēmējdarbības vietā. Pārdevējam pienākums ir izsniegt Pircējam rakstisku apliecinājumu, kas apstiprina datumu, kurā Pircējs izmantoja tiesības, sūdzības saturu un Pircēja pieprasītās sūdzības izskatīšanas veidu, kā arī apstiprinājumu par datumu un sūdzības izskatīšanu veidu, ieskaitot remonta apstiprinājumu un remonta ilgumu vai rakstisku sūdzības noraidīšanas pamatojumu. Pienākums attiecas arī uz citām personām, kuras Pārdevējs ir noteicis remonta veikšanai.

    2. Pircējs var izmantot tiesības uz atbildību par precēm ar defektiem galvenokārt:
    2.1. klātienē: Bonami - sūdzību nodaļa, Prologis Park Prague Airport Průmyslová 482 (GATE1) 252 61, Jeneč
    2.2. pa tālruni: +371 67660120
    2.3. pa e-pastu: palidziba@bonami.lv

    3. Pircējam ir pienākums bez liekas kavēšanās izmantot tiesības, kas saistītas ar darbības trūkumiem (iesniegt sūdzību pārdevējam par preci) saskaņā ar iepriekšējo punktu. Ja iespējams un ja Pircējam nerodas būtiskas grūtības, Pircējam ir pienākums, iesniedzot sūdzību, atgriezt preces Pārdevējam tieši sūdzības iesniegšanas vietā vai nosūtot uz šādu adresi: vai, nosūtot to ar Omniva LV, norādot:

    Saņēmējs: OMNIVA LV (sorting center) - Packeta International ID: 94730354
    Norādiet adresi: Dzirnieku iela 24
    Apdzīvota vieta: Mārupe
    Pasta indekss: LV-2167
    Mobilais tālrunis: šeit ievadiet savu mobilo numuru

    4. Pircējs uzrāda pirkuma čeku vai garantijas sertifikātu, atkarībā no apstākļiem, vai citā veidā dokumentē, ka preci pārdeva Pārdevējs, kuram tika iesniegta sūdzība par preci, un ka garantija periods vēl nav beidzies. Sūdzības izskatīšanas termiņš sākas no sūdzības iesniegšanas brīža.

    5. Pircējam ir pienākums identificēt norādīto defektu un tā apmēru uzrādot bojāto priekšmetu vai nosūtot fotogrāfijas, kurās uzskatāmi redzams bojājums. Bez defekta un tā apjoma uzrādīšana, sūdzības izskatīšanu nevar sākt.

    6. Sniedzot sūdzību, Pircējam jānorāda pirkuma pasūtījuma numurs, vārds un uzvārds, kontaktinformācija (tālrunis, e-pasts), preces nosaukums, preces pasūtīšanas / iegādes datums un preces saņemšanas datums, preces defekta apraksts vai, iespējams, fotogrāfijas ar noteikto defektu, kā arī prasība attiecībā uz sūdzības izskatīšanas metodi un jāiesniedz nodokļu dokuments par iegādāto preci.

    7. Pircēja pienākums ir iesaiņot preci oriģinālā iepakojumā vai savā iepakojumā, lai novērstu tā bojājumus - piemēram, mēbeles jāiepako cietā kartona kastē. Pircējs var izmantot preču iepakošanas instrukcijas, kas pieejamas Pārdevēja mājaslapā. Precei, par kuru iesniegta sūdzība, jābūt tīrai un pilnā komplektācijā, lai to varētu iesaiņot. Nosūtot netīras un veselībai kaitīgas preces, sūdzība var tikt noraidīta. Šajā gadījumā Pārdevējs atgriež preces uz Pircēja adresi. Pircējam nav tiesību uz transporta izmaksu kompensāciju.

    8. Atkarībā no noteiktā defekta iezīmēm un pieprasītās sūdzības izskatīšanas metodes, preces ir jāpiegādā, ieskaitot visas detaļas un piederumus. Lūdzu, nosūtiet preces, par kurām iesniegta sūdzība, uz šo adresi: Bonami - sūdzību nodaļa, Prologis Park Prague Airport, Průmyslová 482 (DC1 hall) 252 61, Jeneč vai, nosūtot to ar Omniva LV, norādot:
    Saņēmējs: OMNIVA LV (sorting center) - Packeta International ID: 94730354
    Norādiet adresi: Dzirnieku iela 24
    Apdzīvota vieta: Mārupe
    Pasta indekss: LV-2167
    Mobilais tālrunis: šeit ievadiet savu mobilo numuru

    9. Nesūtiet sūdzībā norādītās preces kā COD (apmaksa pie saņemšanas) sūtījumu, šādi sūtījumi tiek atgriezti atpakaļ sūtītājam, un sūdzības izskatīšanas ilgums var nevajadzīgi pagarināties.

    V. Sūdzības izskatīšana

    Pārdevējs vai tā pilnvarots darbinieks izlemj par sūdzību nekavējoties vai trīs (3) darba dienu laikā sarežģītos gadījumos. Šajā laika posmā nav iekļauts laika periods, kas nepieciešams, lai profesionāli novērtētu defektu. Sūdzība, ieskaitot defekta novēršanu, jāvirza bez liekas kavēšanās, tomēr vēlākais 30 dienu laikā no sūdzības iesniegšanas dienas, izņemot, kad Pārdevējs un patērētājs vienojas par ilgāku laika periodu. Šī perioda izbeigšanās bez rezultāta tiek uzskatīts par būtisku Līguma pārkāpumu. Nākamā diena pēc datuma, kurā Pircējs iesniedza sūdzību, ir 30 dienu perioda pirmā diena. Ja tas beidzas sestdienā, svētdienā vai bankas brīvdienā, periods beidzas nākamajā darba dienā. Pārdevēja pienākums ir informēt Pircēju par sūdzības saņemšanu. Šie periodi tiek izpildīti ar nosacījumu, ka patērētājs sniedza Pārdevējam nepieciešamo sadarbību un palīdzību, lai sūdzība tiktu izskatīta, piemēram, ļauj Pārdevējam apskatīt produktu saskaņā ar sūdzību.

    1. Garantijas periods tiek pagarināts par periodu no sūdzības iesniegšanas līdz sūdzības izskatīšanai vai līdz brīdim, kad Pircējam bija pienākums pieņemt preci pēc remonta. Preču vai to daļas nomaiņas gadījumā Pārdevējs nes atbildību tā, it kā būtu nopirkta jauna prece vai tās daļa.

    2. Ja sūdzībā norādītā informācija ir jāgroza, Pārdevējs uzaicina Pircēju labot šo informāciju vajadzīgajā apjomā. Šis periods netiek ieskaitīts sūdzības izskatīšanas termiņā.

    3. Pamatotas sūdzības gadījumā Pircējam ir tiesības uz saprātīgu izmaksu atlīdzināšanu, kas radušās, īstenojot savas tiesības.

    4. Pircējam ir tiesības uz preču piegādes izmaksu atlīdzināšanu, ja sūdzība tiek atzīta par pamatotu sūdzību.

    5. Ja Pircējs izvēlējās citu veidu, nevis Pārdevēja piedāvāto lētāko iespējamo preču standarta atdošanas veidu, Pārdevējs atlīdzina izmaksas, kas atbilst tikai lētākajam piegādes veidam.

    6. Atbilde uz saņemto sūdzību tiek nosūtīta uz Pircēja sūdzībā norādīto adresi un arī uz sūdzībā norādīto e-pasta adresi, citos gadījumos uz Pircēja e-pasta adresi, kas norādīta lietotāja saskarnē vai pirkuma pasūtījumā.

    VI. Atteikums no pirkuma līguma

    1. Šīs (VI) klauzulas noteikumi attiecas uz gadījumiem, kad pirkuma līgumu ar Pārdevēju noslēdz Pircējs - patērētājs. Saskaņā ar likumu un Bonami.lv darījumu noteikumiem un nosacījumiem ar patērētāju saprot pircēju, kurš atbilst patērētāja definīcijas nosacījumiem saskaņā ar Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likumu.

    2. Attiecībā uz rūpnīcas otrās škiras precēm (II kvalitāte) un trešās šķiras (III kvalitāte) precēm uz atteikšanos no Līguma attiecas tikai likumā noteiktais 14 dienu periods pirkumiem, kas veikti izmantojot e-veikalu vai pirkšanas un pārdošanas serverus.

    3. Konsultācijas par likumā noteiktajām tiesībām atteikties no līguma un atteikuma veidlapa ir daļa no Darījumu noteikumiem un nosacījumiem (pielikums pie Darījumu noteikumiem un nosacījumiem), un tās ir pieejamas šeit.

    4. 14 dienu laikā Pircējam-patērētājam ir tiesības atteikties no pirkuma līguma, nenorādot iemeslu. Periods tiek skaitīts no preces pieņemšanas brīža, un, ja pirkuma līguma priekšmets ir vairāku veidu preču vai daļu piegāde, periodu sāk skaitīt no pēdējās preču pieņemšanas dienas.

    5. Pircējs - patērētājs atzīst, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr. 255 par noteikumiem par distances līgumiem 22. pantu, kur atteikšanās no pirkuma līguma nav iespējama šādos gadījumos, cita starpā:
    5.1. pēc Pircēja pieprasījuma pielāgotu preču piegāde;
    5.2. ātri bojājošu preču piegāde;
    5.3. preces, kuras pēc piegādes neatgriezeniski tika sajauktas ar citām precēm;
    5.4. preču piegāde slēgtā iepakojumā, ko patērētājs izņēma no oriģinālā iepakojuma un ko nevar atgriezt higiēnas apsvērumu dēļ; un
    5.5. patērētājs ir atvēris audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu. Turklāt Pircējam-patērētājam nav tiesību atteikties no pirkuma līguma saskaņā ar šīs Sūdzību izskatīšanas procedūras politikas VI nodaļas 16. punktu.

    6. Pircējam-patērētājam ir pienākums informēt Pārdevēju par prasību atteikties no pirkuma līguma ar vienpusēju juridisku aktu (piemēram, ar vēstuli, kas nosūtīta izmantojot pasta pakalpojumu sniedzēju, pa faksu, e-pastu vai personīgi, attiecīgā gadījumā). Atteikuma parauga veidlapu var lejupielādēt no Pārdevēja tīmekļa vietnes un kas atrodas šī dokumenta beigās vai kuru pēc pieprasījuma var nosūtīt pa e-pastu. Pircējs-patērētājs var arī nosūtīt atteikumu no pirkuma līguma uz Pārdevēja e-pasta adresi: palidziba@bonami.lv.

    7. Pirkuma līguma atteikšanās termiņš tiek ievērots ar nosacījumu, ka atteikums no līguma tiek nosūtīts pirms attiecīgā perioda beigām uz Pārdevēja adresi. Pircējs var arī nosūtīt atteikumu no pirkuma līguma uz Pārdevēja e-pasta adresi: palidziba@bonami.lv.

    8. Pircējam-patērētājam ir pienākums bez liekas kavēšanās nosūtīt preces atpakaļ ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad notika atteikšanās no pirkuma līguma. Termiņš tiek uzskatīts par ievērotu, ja Pircējs nosūta preces atpakaļ pirms 14 dienu termiņa beigām.

    9. Ja Pircējs-patērētājs atsakās no pirkuma līguma, Pārdevējs atmaksā visus un visa veida no Pārdevēja saņemtos maksājumus, ieskaitot piegādes izmaksas (izņemot papildu izmaksas, kas radušās, izvēloties piegādes veidu, kuru izvēlējies Pircējs, kas atšķiras no Pārdevēja piedāvātā lētākā standarta piegādes veida) bez liekas kavēšanās Pircējam-patērētājam ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad Pārdevējs saņēma paziņojumu par atteikšanos no līguma.

    10. Pārdevējs atmaksā maksājumus, izmantojot tos pašus maksāšanas līdzekļus, kurus Pircējs-patērētājs izmantoja sākotnējā darījuma veikšanai, ja vien Pārdevējs un Pircējs nav vienojušies citādi. Turklāt Pārdevējam ir tiesības atgriezt jebkuru atlīdzību, ko Pircējs patērētājs maksā jau pēc Pircēja preces atgriešanas, vai citādā veidā, ja Pircējs tam piekrīt un ja Pircējam-patērētājam tas nerada papildu izmaksas . Norēķiniem, kas veikti skaidrā naudā Pircējs piekrīt, ka tam tiks atmaksāta finanšu summa ar pārskaitījumu uz bankas kontu, kas norādīta atteikuma veidlapā.

    11. Tiešās izmaksas, kas saistītas ar preču atgriešanu, sedz Pircējs-patērētājs. Pārdevējs neatlīdzina šīs izmaksas Pircējam.

    12. Pārdevējam nav pienākuma atmaksāt no Pircēja-patērētāja pieņemtās finanšu summas sakarā ar atteikšanos no pirkuma līguma pirms agrākā no šiem nosacījumiem: Pircējs atdod preces atpakaļ vai pierāda Pārdevējam, ka ir nosūtījis preces Pārdevējam. Pārdevējs atdod finanšu summas bez liekas kavēšanās ne vēlāk kā 14 dienu laikā no preces piegādes uz Pārdevēja adresi.

    13. Ja pirms atkāpšanās no līguma Pārdevējs nodrošina precēm atlaidi, kompensējot tās kvalitāti, šī summa tiks atskaitīta no turpmākas atteikšanās no pirkuma līguma un Pircējam-patērētājam tiks atgriezta finanšu summa, no kuras atskaitīta piešķirtā atlaide.

    14. Saskaņā ar piemērojamiem tiesību aktiem Pircējs-patērētājs ir atbildīgs tikai par preces vērtības samazināšanos, ja viņš ir rīkojies ar preci pretēji tam, lai konstatētu preces īpašības, tostarp arī tās darbspējas.
    14.1. Pārdevējs patur sev tiesības samazināt pirkuma cenas atmaksu saskaņā ar šī līguma Sūdzību izskatīšanas procedūras politikas VI nodaļas 6. punktu atteikumam no pirkuma līguma pagarinātajā termiņā.

    15. Pircējs-patērētājs piekrīt, ka maksājumiem skaidrā naudā atmaksa tiks pārskaitīta ar pārskaitījumu uz viņa bankas kontu, kas norādīts sūdzības ziņojumā.

    16. Elektroniskie kuponi ar automātiski ģenerētu unikālu kodu, kas netiek piegādāti materiālajā nesējā, ir elektronisks saturs, kas piegādāts pirms līguma atteikuma termiņa beigām. Tāpēc pēc ģenerētā koda saņemšanas elektroniski nav iespējams atteikties no pirkuma līguma un pieprasīt atmaksu.

    17. Ja kopā ar preci Pircējam tiek piegādāta dāvana, dāvinājuma līgums starp Pārdevēju un Pircēju tiek izpildīts ar nosacījumu, kas vēlāk nosaka, ka, ja Pircējs-patērētājs atsakās no pirkuma līguma, dāvinājuma līgums attiecībā uz šādu dāvanu pārstāj būt spēkā, un Pircējam-patērētājam ir pienākums atdot dāvanu kopā ar preci Pārdevējam.

    VII. Atgriešana 365 dienu laikā

    1. Pircējs-patērētājs/pircējs-uzņēmējs var atgriezt preces 365 dienu laikā vai attiecīgā gadījumā 45 dienu laikā saskaņā ar VI nodaļas 5.daļu. Tomēr iespēja atkā no līguma 14 dienu laikā, nenorādot iemeslu saskaņā ar VI nodaļas 3. daļu, neattiecas uz Pircēju-uzņēmēju. Uz atkāpšanos no līguma 365 dienu laikā vai 45 dienu laikā Pircējam – uzņēmējam attiecas attiecīgi šādi zemāk norādītie noteikumi.

    2. Pircējam-patērētājam, kā arī Pircējam-uzņēmējam ir tiesības atgriezt preci bez pamatojuma 365 dienu laikā, skaitot no nākamās dienas pēc tam, kad Pircējs-patērētājs un/vai Pircējs-uzņēmējs vai tā pilnvarota trešā persona ir pieņēmusi preci; šis noteikums neattiecas uz 2.1. un 2.2.punktos norādītajām precēm.
    2.1. Tekstilizstrādājumus, galantēriju, aptieku produkciju un/vai kosmētikas izstrādājumus var atgriezt tikai likumā noteiktajā 14 dienu laikā.
    2.2. Pārdodot atsevišķus matračus, preces var atgriezt 45 dienu laikā.
    2.3. Pārdodot virtuves blokus (montēšanai gatavas virtuves vienības) atgriešana iespējama tikai likumā noteiktajā 14 dienu laikā.
    2.4. Pārējām precēm atgriešanas termiņš ir 365 dienas, ja vien šajā Sūdzību politikā nav norādīts citādi.

    3. Ja preces tiek atgrieztas pēc VI nodaļā paredzētā 14 dienu termiņa no preces iegādes brīža, naudas summas tiek atgrieztas Pircējam - patērētājam / Pircējam - uzņēmējam, pārskaitot atpakaļ atgrieztās preces vērtībai atbilstošus kredītus Pircēja - patērētāja / Pircēja - uzņēmēja kontā, kas norādīts Pārdevēja izveidotajā klienta profilā, un šos kredītus var izmantot citam pirkumam. Pārdevējam ir tiesības nolemt, ka Pircējam-patērētājam/ Pircējam-uzņēmējam atmaksājamā summa tiks atgriezta ar bankas pārskaitījumu uz Sūdzības/līguma atteikuma/preču atgriešanas veidlapā norādīto kontu. Preču atgriešanas nosacījumus pēc likumdošanā noteiktā pirkuma-pārdošanas līguma atteikuma termiņa beigām regulē zemāk definētie nosacījumi.
    3.1. Atskaitījumi no preču vērtības (tiek piemēroti tikai pirkuma līguma atkāpšanās gadījumā pēc likumā noteiktā 14 dienu pirkuma līguma atcelšanas termiņa beigām), ir šādi:
    3.1.1. Ja preces netiek atgrieztas oriģinālajā iepakojumā, Pircējam - patērētājam / Pircējam - uzņēmējam atgriežamā summa tiek samazināta par 15% no pirkuma cenas.
    3.1.2. Ja prece tiek atgriezta pēc likumā noteiktā 14 dienu atteikuma termiņa beigām, Pārdevējam ir tiesības samazināt atgriežamo summu par 5% par katru mēnesi, kurā Pircējs – patērētājs/Pircējs – uzņēmējs preci lietojis.
    3.1.3. Ja atgrieztā prece ir netīra, nolietota, bojāta vai iznīcināta, Pārdevējam ir tiesības atgriezt Pircējam šādas preces bez tiesībām uz preces iegādes vērtības atlīdzību.

    3.2. Iepriekš minētie atskaitījumi vienmēr ir atkarīgi no preces un var būt kumulatīvi.
    3.3. Iepriekš minētie atskaitījumi nav piemērojami pirkuma-pārdošanas līguma atcelšanas gadījumā 14 dienu laikā no preces saņemšanas likumā noteiktajā kārtībā.

    4. Atgriežot preces pēc likumā noteiktā 14 dienu atteikuma termiņa beigām no to iegādes dienas, Pircējam - patērētājam / Pircējam - uzņēmējam jāpievieno aizpildīta Sūdzības / līguma atteikuma / preces atgriešanas veidlapa.

    5. Pārdevējs patur tiesības samazināt atmaksājamo pirkuma cenu saskaņā ar VII sadaļas 3. daļu, pagarinātā atgriešanas perioda ietvaros.

    6. Preču atgriešanas termiņš tiek ievērots, ja Sūdzība/līguma atteikuma/preču atgriešanas veidlapa tiek nosūtīta uz Pārdevēja adresi pirms attiecīgā termiņa beigām. Pircējs var arī nosūtīt Sūdzību/līguma atteikuma/preces atgriešanas veidlapu uz Pārdevēja e-pasta adresi: palidziba@bonami.lv.

    7. Pircējam - patērētājam / pircējam - uzņēmējam preces jānosūta atpakaļ nekavējoties, ne vēlāk kā 14 dienu laikā no paziņojuma par preces atgriešanu iesniegšanas dienas. Šis termiņš tiek uzskatīts par ievērotu, ja Pircējs nosūta preces atpakaļ pirms 14 dienu termiņa beigām.

    8. Pircējam - patērētājam / Pircējam - uzņēmējam atdodot preci, Pārdevējs atgriež pilnu Pircēja samaksāto preces cenu, izņemot atskaitījumus saskaņā ar VII nodaļas 3. pantu. Pārdevējam nav pienākuma atlīdzināt Pircējam - patērētājam/Pircējam - uzņēmējam jebkādas papildu izmaksas, kas saistītas ar preces iegādi (tai skaitā, bet ne tikai, piegāde un jebkādas ar piegādi saistītās papildu izmaksas).

    9. Tiešās izmaksas, kas saistītas ar preču atgriešanu, sedz Pircējs-pstērētājs. Pārdevējs neatlīdzina Pircējam šīs izmaksas pat nokavējuma gadījumā.

    10. Pārdevējam nav pienākuma atmaksāt no Pircēja-patērētāja saņemtos naudas līdzekļus par atdotajām precēm, pirms Pircējs ir atgriezis preci vai nav pierādījis, ka ir nosūtījis preces Pārdevējam, atkarībā no tā, kas notiek vispirms.

    11. Ja Pārdevējs precei piešķir atlaidi tās kvalitātes dēļ, pirms Pircējs preci atgriež, šī summa tiek ieturēta Pircējam vēlāk atgriežot preci, un preces atlikusī vērtība, atskaitot atlaidi, tiek atgriezta Pircējam – patērētājam.

    12. Elektroniskie kuponi ar automātiski ģenerētu unikālu kodu, kas netiek piegādāti fiziskā formā, un kam ir elektronisks saturs, kas piegādāti pirms preču atgriešanas termiņa beigām e-pastā vai lietotāja profilā, saskaņā ar šo politiku nevar tikt atgriezti Pārdevējam. Līdz ar to nav iespējams atkāpties no pirkuma līguma un pieprasīt naudas atmaksu pēc ģenerētā koda saņemšanas elektroniski.

    13. Ja Pircējam kopā ar preci tiek pasniegta dāvana, dāvinājuma līgums starp pārdevēju un Pircēju tiek noslēgts ar nosacījumu, ka gadījumā, ja patērētājs atsakās no pirkuma līguma, līgums par šādas dāvanas pasniegšanu zaudē spēku un Pircējam-patērētājam kopā ar preci viņam uzdāvinātā dāvana ir jāatdod Pārdevējam.

    Papildu noderīgu informāciju par sūdzībām skatiet Pārdevēja mājaslapā.

    Šī Sūdzību izskatīšanas procedūras politika stājas spēkā 2023. gada 1. novembris. Visas izmaiņas Sūdzību izskatīšanas procedūras politikā ir rezervētas.

    Veidlapa lejupielādei