Menu
5 € DāvanaReģistrācijaPieteikties5 € DāvanaGrozs
Sākums Sākums Iedvesma

5 padomi, kā pareizi sēdēt pie datora

Sēžot nepareizi pie galda, gadu gaitā var rasties dažādas problēmas, ne tikai muguras un kakla sāpes. Tāpēc ir svarīgi domāt par pareizu sēdēšanu tad, kad vēl jūtamies pavisam labi. Mēs esam sagatavojuši 5 galvenos punktus, kas jāņem vērā, izvēloties biroja krēslu, rakstāmgaldu un citus piederumus, kas jums nodrošinās pēc iespējas ērtāku un pareizāku sēdēšanu.

Pareizs krēsla augstums

Pareizi sēžot, jūsu ceļgaliem jābūt saliektiem 90 grādu, t. i., taisnā leņķī, toties pēdām viegli jāpieskaras grīdai. Tāpēc vislabāk ir iegādāties biroja krēslu ar regulējamu sēdekļa augstumu, lai jūs to varētu pielāgot savām vajadzībām.

Izmantojiet ergonomiskus piederumus

Ja lielāko daļu darba laika pavadāt, sēžot pie datora, tad jums noderēs dažādi piederumus, kas zemapziņā veicinās pareizu stāju. Piemēram, jostas vietas balsts, balansējošs ergonomisks krēsls vai sēžambumba.

Ekrāna augstums un novietojums

Monitora augšējai malai jābūt vienā līmenī ar jūsu acīm. Ja jūsu monitors nav pacelts pietiekami augstu, izmantojiet statīvu. Ja jums ir klēpjdators, izmantojiet tam paredzētu regulējamu statīvu.

Pareizs rakstāmgalda augstums

Sēžot jūsu elkoņiem jābūt 90–100° leņķī pret apakšdelmiem. Lai darbs pie datora būtu vēl ērtāks, izmantojiet ergonomiskus peles un tastatūras paliktņus.

Mainiet savu pozīciju

Pat vispareizākā pozīcija nav veselīga, ja tajā atrodaties pārāk ilgi. Strādājot veiciet regulārus pārtraukumus un pārmaiņus strādājiet sēdus un stāvus. Un, ja nevēlaties uzreiz ieguldīt līdzekļus regulējama augstuma rakstāmgalda iegādē, varat izmantot saliekamu galdiņu, kas noderēs, kad būsiet noguris no pārlieku ilgas sēdēšanas.